• Zpět na stránku s výběrem testů SŽDC D1 •


      

Část sedmá (čl. 2789 - 3339)


327.

Výstražný terč na tratích s DOZ v řízené oblasti:





328.

Traťový dispečer ohlašuje předvídaný odjezd z poslední jím řízené stanice:





329.

Obnovení jízdy podle traťového zabezpečovacího zařízení, popřípadě hlášení o zavedení telefonického dorozumívání:





330.

Předání stanice s DOZ na místní (popř. zpět na dálkové) řízení se provede:





331.

Pokud výpravčí v dálkově řízené stanici zjistí, že došlo k poruše dálkového řízení a nemá možnost telekomunikačního spojení s traťovým dispečerem:





332.

Výpravčí převzetí stanice s DOZ na místní řízení i její předání na dálkové řízení dokumentuje:





333.

Je-li výlukovým rozkazem, případně zmocněním k zahájení výluky nařízeno předání stanice s DOZ na místní řízení:





334.

V dálkově řízené stanici oznámí OZOV možnost zahájení výluky. Toto oznámení:





335.

Svolení k jízdě na vyloučenou a z vyloučené koleje zaměstnanci pro řízení sledu dává v dálkově řízené stanici:





336.

Přestup cestujících z vlaku na náhradní dopravu nebo opačně zajišťuje ve stanici s DOZ:





337.

Vlakovou cestou pro vlak projíždějící se rozumí úsek koleje:





338.

Vlakovou cestou u vlaku odjíždějícího se rozumí úsek koleje:





339.

Vlakovou cestou u vjíždějícího a pravidelně i mimořádně zastavujícího vlaku se rozumí úsek koleje:





340.

Vlakovou cestou pro vlak vjíždějící na kusou kolej se rozumí úsek koleje:





341.

Jaké opatření musí udělat výpravčí pokud vlaková cesta končí u návěstidla s návěstí KONEC VLAKOVÉ CESTY a za tímto návěstidlem stojí vozidla na vzdálenost menší než 50 m?





342.

Příprava vlakové cesty je souhrn předepsaných dopravních úkonů:





343.

Každý zaměstnanec určený ke zjišťování volnosti vlakové cesty je plně odpovědný za:





344.

Pokud snížená viditelnost nebo nepříznivé místní poměry neumožňují zjišťovat volnost vlakové cesty bez podstatného zdržení provozu pohledem a pokud je ujetí vozidel, stojících na kolejích sbíhajících se s vlakovou cestou, znemožněno odvratnou výhybkou (výkolejkou) nebo uzamykatelnou kovovou podložkou nebo jsou-li pod dozorem zaměstnance zúčastněného na přípravě vlakové cesty, lze za zjištění volnosti nepřehledného úseku považovat také zjištění, že:





345.

V případech, kdy zabezpečovací zařízení nevykazuje správnou činnost, popřípadě není-li vůbec, musí se před dovolením jízdy vlaku přezkoušet správné přestavení výhybek ve vlakové cestě i odvratných výhybek (popř. jiných zařízení přímé boční ochrany), a to:





346.

Přezkoušet správné přestavení výhybek a výkolejek je třeba:





347.

Dříve než výpravčí nařídí přípravu vlakové cesty, zjistí, že v jeho obvodu odpovědnosti za volnost vlakové cesty:





348.

Příkaz k přípravě vlakové cesty u odjíždějícího vlaku:





349.

Pro odjezd vlaku se příkaz k přípravě vlakové cesty smí dát výhybkáři, který byl přítomen při přípravě vlakové cesty pro jeho vjezd, i jen obsluhou zabezpečovacího zařízení. Toto ustanovení nelze použít:





350.

Mimořádný vjezd na obsazenou kolej smí výpravčí dovolit:





351.

Pravidelné vjezdy na obsazenou kolej se vyznačují v tabelárním jízdním řádu příslušného vlaku značkou ve tvaru:





352.

O mimořádném vjezdu na obsazenou kolej musí být strojvedoucí zpraven:





353.

Při přípravě vlakové cesty pro vjezd vlaku na obsazenou kolej:





354.

Byl-li vlak zastaven ve stanici návěstí STŮJ, ZASTAVTE VŠEMI PROSTŘEDKY, smí pokračovat v další jízdě:





355.

Může stát vlak tak blízko před odjezdovým (cestovým, popř. vloženým) návěstidlem, že strojvedoucí ze svého stanoviště nevidí jeho návěsti, nebo čelem za tímto návěstidlem a je dovoleno tento vlak i takto vypravit?





356.

Po zastavení vlaku z důvodu výstupu a nástupu cestujících (i pro výstup a nástup zaměstnance SŽDC) ve stanici s výlukou dopravní služby výpravčího v místě mimo prostor pro výstup a nástup cestujících se zachová před odjezdem vlaku postup stanovený:





357.

Stojí-li na téže koleji před odjezdovým (cestovým nebo vloženým) návěstidlem připraveno k odjezdu více vlaků:





358.

Ve stanicích, kde je dovolená výprava vlaků návěstí hlavního návěstidla a strojvedoucí nemůže zjistit, zda nejbližší hlavní návěstidlo dovoluje odjezd vlaku (a ani tuto skutečnost nezjistil z návěsti předchozího hlavního návěstidla, samostatné předvěsti, opakovací předvěsti nebo vlakového zabezpečovače), smí uvést vlak do pohybu:





359.

Zjistí-li výpravčí, že strojvedoucí bude vyžadovat výpravu vlaku jiným způsobem než návěstí hlavního návěstidla, tak výpravčí:





360.

Stanice, ve kterých není výprava vlaku s přepravou cestujících návěstí hlavního návěstidla dovolena, musí být v TJŘ označeny značkou:





361.

Text písemného rozkazu, kterým výpravčí uskuteční výpravu vlaku zní:





362.

Byl-li projíždějící vlak s přepravou cestujících zastaven u nezávislého vjezdového (cestového) návěstidla nebo pokud návěst vjezdového (cestového) návěstidla přikazuje strojvedoucímu projíždějícího vlaku jednat za vjezdu do ŽST jako u vlaku pravidelně zastavujícího:





363.

Jízdu vlaku po jiných než dopravních kolejích:





364.

Je-li vlak zpraven písemným rozkazem o mimořádném zastavení a zastavení není třeba:





365.

Zastavení vlaku, který podle jízdního řádu zastavuje ve stanici pro výstup a nástup cestujících jen v určité dny:





366.

Návrat vlaku z trati (couvání vlaku) bez souhlasu výpravčího zadní stanice:





367.

Jízdy vlaků po částech jsou prováděny:





368.

Jízda vlaku po částech je dovolena:





369.

Výpravčí může z důvodu potřeby obnovení šuntovací schopnosti koleje postavit pro projíždějící vlak vlakovou cestu s nižší dovolenou rychlostí, než je nejrychlejší vlaková cesta:





370.

Při výluce dopravní služby:





371.

Výluka dopravní služby závoráře:





372.

Je-li nutné za výluky dopravní služby výpravčího ponechat vozidla na kolejích, které nejsou odděleny od postavené jízdní cesty odvratnými výhybkami nebo výkolejkami:





373.

Trvání výluky dopravní služby výpravčího a strážníka oddílu:





374.

Za výluky dopravní služby výpravčího se smí jízda PMD dovolit:





375.

Pokud je za výluky dopravní služby strážníka oddílu dovolena jízda vlaků:





376.

Před ukončením dopravní služby (za VDS) je zaměstnanec povinen:





377.

Výluku dopravní služby výpravčího a strážníka oddílu lze zahájit nebo ukončit:





378.

O průběhu řízení drážní dopravy:





379.

Za dopravní dokumentaci jsou považovány:





380.

Zápisy a písemné rozkazy musí být psány:





381.

V dopravní dokumentaci (kromě písemných rozkazů):





382.

Čím je opatřen titulní list tiskopisu Dopravní deník?





383.

Jakou barvou se rámuje zápis ve sloupci č. 1 tiskopisu Dopravní deník u vlaků jedoucích po nesprávné koleji?





384.

Čas průjezdu vlaku je čas:





385.

Čas příjezdu vlaku je čas:





386.

Čas odjezdu vlaku ze stanice je čas:





387.

Zaměstnanci, kteří hlásí provedení přípravy vlakové cesty, zapisují údaje o volnosti a správném postavení vlakové cesty:





388.

Hlášení o provedení přípravy vlakové cesty se zapisuje časem:





389.    • Tato otázka nebude generována v testech pro rok 2017 •

V zápisníku volnosti a správného postavení vlakové cesty zapisuje výhybkář u PMD odjíždějícího ze stanice ve sloupci č. 2:





390.

Jak se v zápisníku volnosti a správného postavení vlakové cesty zapisují čísla kolejí při jízdách vlaků proti správnému směru nebo po nesprávné koleji?





391.

Do jakého tiskopisu zapisují strážníci oddílu telefonické odhlášky, předvídané odjezdy a údaje o jízdách PMD?





392.

Jaké tiskopisy písemných rozkazů se používají?





393.

Je-li na jednom pracovišti vedeno současně více svazků písemných rozkazů téhož druhu, musí být vzájemně rozlišeny:





394.

Je-li při sepisování písemných rozkazů používáno výpočetní nebo rozmnožovací techniky:





395.

Nejsou-li písemné rozkazy sepsány na předepsaném tiskopise:





396.

Rozkazy V, Op, Z a V PMD sepisuje:





397.

Může strážník oddílu samostatně sepsat rozkaz Op?





398.

Je-li strojvedoucímu přidělen pilot nebo druhý strojvedoucí, tak o obsahu písemného rozkazu:





399.

Všechna znění písemných rozkazů:





400.

Zkažené a zrušené písemné rozkazy:





401.

Jak postupuje strojvedoucí v případě ztráty písemného rozkazu za neprojetou trať a strojvedoucí obsah ztraceného rozkazu nezná?





402.

Písemné rozkazy pozbývají platnosti:





403.

Rozkaz Op část A se sepisuje:





404.

Rozkaz Z se vydává vždy ve stanici:





      


• Zpět na stránku s výběrem testů SŽDC D1 •