• Zpět na stránku s výběrem testů SŽDC D1 •
Výsledek testu Vymazat test
327.
Výstražný terč na tratích s DOZ v řízené oblasti:
328.
Traťový dispečer ohlašuje předvídaný odjezd z poslední jím řízené stanice:
329.
Obnovení jízdy podle traťového zabezpečovacího zařízení, popřípadě hlášení o zavedení telefonického dorozumívání:
330.
Předání stanice s DOZ na místní (popř. zpět na dálkové) řízení se provede:
331.
Pokud výpravčí v dálkově řízené stanici zjistí, že došlo k poruše dálkového řízení a nemá možnost telekomunikačního spojení s traťovým dispečerem:
332.
Výpravčí převzetí stanice s DOZ na místní řízení i její předání na dálkové řízení dokumentuje:
333.
Je-li výlukovým rozkazem, případně zmocněním k zahájení výluky nařízeno předání stanice s DOZ na místní řízení:
334.
V dálkově řízené stanici oznámí OZOV možnost zahájení výluky. Toto oznámení:
335.
Svolení k jízdě na vyloučenou a z vyloučené koleje zaměstnanci pro řízení sledu dává v dálkově řízené stanici:
336.
Přestup cestujících z vlaku na náhradní dopravu nebo opačně zajišťuje ve stanici s DOZ:
337.
Vlakovou cestou pro vlak projíždějící se rozumí úsek koleje:
338.
Vlakovou cestou u vlaku odjíždějícího se rozumí úsek koleje:
339.
Vlakovou cestou u vjíždějícího a pravidelně i mimořádně zastavujícího vlaku se rozumí úsek koleje:
340.
Vlakovou cestou pro vlak vjíždějící na kusou kolej se rozumí úsek koleje:
341.
Jaké opatření musí udělat výpravčí pokud vlaková cesta končí u návěstidla s návěstí KONEC VLAKOVÉ CESTY a za tímto návěstidlem stojí vozidla na vzdálenost menší než 50 m?
342.
Příprava vlakové cesty je souhrn předepsaných dopravních úkonů:
343.
Každý zaměstnanec určený ke zjišťování volnosti vlakové cesty je plně odpovědný za:
344.
Pokud snížená viditelnost nebo nepříznivé místní poměry neumožňují zjišťovat volnost vlakové cesty bez podstatného zdržení provozu pohledem a pokud je ujetí vozidel, stojících na kolejích sbíhajících se s vlakovou cestou, znemožněno odvratnou výhybkou (výkolejkou) nebo uzamykatelnou kovovou podložkou nebo jsou-li pod dozorem zaměstnance zúčastněného na přípravě vlakové cesty, lze za zjištění volnosti nepřehledného úseku považovat také zjištění, že:
345.
V případech, kdy zabezpečovací zařízení nevykazuje správnou činnost, popřípadě není-li vůbec, musí se před dovolením jízdy vlaku přezkoušet správné přestavení výhybek ve vlakové cestě i odvratných výhybek (popř. jiných zařízení přímé boční ochrany), a to:
346.
Přezkoušet správné přestavení výhybek a výkolejek je třeba:
347.
Dříve než výpravčí nařídí přípravu vlakové cesty, zjistí, že v jeho obvodu odpovědnosti za volnost vlakové cesty:
348.
Příkaz k přípravě vlakové cesty u odjíždějícího vlaku:
349.
Pro odjezd vlaku se příkaz k přípravě vlakové cesty smí dát výhybkáři, který byl přítomen při přípravě vlakové cesty pro jeho vjezd, i jen obsluhou zabezpečovacího zařízení. Toto ustanovení nelze použít:
350.
Mimořádný vjezd na obsazenou kolej smí výpravčí dovolit:
351.
Pravidelné vjezdy na obsazenou kolej se vyznačují v tabelárním jízdním řádu příslušného vlaku značkou ve tvaru:
352.
O mimořádném vjezdu na obsazenou kolej musí být strojvedoucí zpraven:
353.
Při přípravě vlakové cesty pro vjezd vlaku na obsazenou kolej:
354.
Byl-li vlak zastaven ve stanici návěstí STŮJ, ZASTAVTE VŠEMI PROSTŘEDKY, smí pokračovat v další jízdě:
355.
Může stát vlak tak blízko před odjezdovým (cestovým, popř. vloženým) návěstidlem, že strojvedoucí ze svého stanoviště nevidí jeho návěsti, nebo čelem za tímto návěstidlem a je dovoleno tento vlak i takto vypravit?
356.
Po zastavení vlaku z důvodu výstupu a nástupu cestujících (i pro výstup a nástup zaměstnance SŽDC) ve stanici s výlukou dopravní služby výpravčího v místě mimo prostor pro výstup a nástup cestujících se zachová před odjezdem vlaku postup stanovený:
357.
Stojí-li na téže koleji před odjezdovým (cestovým nebo vloženým) návěstidlem připraveno k odjezdu více vlaků:
358.
Ve stanicích, kde je dovolená výprava vlaků návěstí hlavního návěstidla a strojvedoucí nemůže zjistit, zda nejbližší hlavní návěstidlo dovoluje odjezd vlaku (a ani tuto skutečnost nezjistil z návěsti předchozího hlavního návěstidla, samostatné předvěsti, opakovací předvěsti nebo vlakového zabezpečovače), smí uvést vlak do pohybu:
359.
Zjistí-li výpravčí, že strojvedoucí bude vyžadovat výpravu vlaku jiným způsobem než návěstí hlavního návěstidla, tak výpravčí:
360.
Stanice, ve kterých není výprava vlaku s přepravou cestujících návěstí hlavního návěstidla dovolena, musí být v TJŘ označeny značkou:
361.
Text písemného rozkazu, kterým výpravčí uskuteční výpravu vlaku zní:
362.
Byl-li projíždějící vlak s přepravou cestujících zastaven u nezávislého vjezdového (cestového) návěstidla nebo pokud návěst vjezdového (cestového) návěstidla přikazuje strojvedoucímu projíždějícího vlaku jednat za vjezdu do ŽST jako u vlaku pravidelně zastavujícího:
363.
Jízdu vlaku po jiných než dopravních kolejích:
364.
Je-li vlak zpraven písemným rozkazem o mimořádném zastavení a zastavení není třeba:
365.
Zastavení vlaku, který podle jízdního řádu zastavuje ve stanici pro výstup a nástup cestujících jen v určité dny:
366.
Návrat vlaku z trati (couvání vlaku) bez souhlasu výpravčího zadní stanice:
367.
Jízdy vlaků po částech jsou prováděny:
368.
Jízda vlaku po částech je dovolena:
369.
Výpravčí může z důvodu potřeby obnovení šuntovací schopnosti koleje postavit pro projíždějící vlak vlakovou cestu s nižší dovolenou rychlostí, než je nejrychlejší vlaková cesta:
370.
Při výluce dopravní služby:
371.
Výluka dopravní služby závoráře:
372.
Je-li nutné za výluky dopravní služby výpravčího ponechat vozidla na kolejích, které nejsou odděleny od postavené jízdní cesty odvratnými výhybkami nebo výkolejkami:
373.
Trvání výluky dopravní služby výpravčího a strážníka oddílu:
374.
Za výluky dopravní služby výpravčího se smí jízda PMD dovolit:
375.
Pokud je za výluky dopravní služby strážníka oddílu dovolena jízda vlaků:
376.
Před ukončením dopravní služby (za VDS) je zaměstnanec povinen:
377.
Výluku dopravní služby výpravčího a strážníka oddílu lze zahájit nebo ukončit:
378.
O průběhu řízení drážní dopravy:
379.
Za dopravní dokumentaci jsou považovány:
380.
Zápisy a písemné rozkazy musí být psány:
381.
V dopravní dokumentaci (kromě písemných rozkazů):
382.
Čím je opatřen titulní list tiskopisu Dopravní deník?
383.
Jakou barvou se rámuje zápis ve sloupci č. 1 tiskopisu Dopravní deník u vlaků jedoucích po nesprávné koleji?
384.
Čas průjezdu vlaku je čas:
385.
Čas příjezdu vlaku je čas:
386.
Čas odjezdu vlaku ze stanice je čas:
387.
Zaměstnanci, kteří hlásí provedení přípravy vlakové cesty, zapisují údaje o volnosti a správném postavení vlakové cesty:
388.
Hlášení o provedení přípravy vlakové cesty se zapisuje časem:
389. • Tato otázka nebude generována v testech pro rok 2017 •
V zápisníku volnosti a správného postavení vlakové cesty zapisuje výhybkář u PMD odjíždějícího ze stanice ve sloupci č. 2:
390.
Jak se v zápisníku volnosti a správného postavení vlakové cesty zapisují čísla kolejí při jízdách vlaků proti správnému směru nebo po nesprávné koleji?
391.
Do jakého tiskopisu zapisují strážníci oddílu telefonické odhlášky, předvídané odjezdy a údaje o jízdách PMD?
392.
Jaké tiskopisy písemných rozkazů se používají?
393.
Je-li na jednom pracovišti vedeno současně více svazků písemných rozkazů téhož druhu, musí být vzájemně rozlišeny:
394.
Je-li při sepisování písemných rozkazů používáno výpočetní nebo rozmnožovací techniky:
395.
Nejsou-li písemné rozkazy sepsány na předepsaném tiskopise:
396.
Rozkazy V, Op, Z a V PMD sepisuje:
397.
Může strážník oddílu samostatně sepsat rozkaz Op?
398.
Je-li strojvedoucímu přidělen pilot nebo druhý strojvedoucí, tak o obsahu písemného rozkazu:
399.
Všechna znění písemných rozkazů:
400.
Zkažené a zrušené písemné rozkazy:
401.
Jak postupuje strojvedoucí v případě ztráty písemného rozkazu za neprojetou trať a strojvedoucí obsah ztraceného rozkazu nezná?
402.
Písemné rozkazy pozbývají platnosti:
403.
Rozkaz Op část A se sepisuje:
404.
Rozkaz Z se vydává vždy ve stanici:
Vyhodnocení Vašeho testu: správných odpovědí: 0, špatných: 0