• Zpět na stránku s výběrem testů SŽDC D1 •
Výsledek testu Vymazat test
58.
Pro nerušený průjezd vozidel na trati i ve stanici musí být zachován stanovený:
59.
Jako staniční koleje se nazývají koleje:
60.
Záhlaví je:
61.
Zhlaví je:
62.
Dopravní koleje jsou:
63.
Manipulační koleje jsou:
64.
Ručně přestavovaná výhybka je výhybka:
65.
Místně přestavovaná výhybka je výhybka:
66.
Ústředně přestavovaná výhybka je výhybka:
67.
Odvratná výhybka je výhybka, která tvoří:
68.
Odborně způsobilí zaměstnanci dopravce mohou při posunu přestavovat ručně nebo místně přestavované výhybky a výkolejky, pokud je to stanoveno:
69.
Výhybka se považuje za střeženou:
70.
Musí mít každý mechanický zámek pro zajištění výhybek hlavní a náhradní klíč?
71.
Hlavní klíče od trvale uzamčených výhybek má v úschově vždy:
72.
Výkolejka je:
73.
Prohlídku výhybek, kolejových křižovatek a výkolejek provádí obsluhující zaměstnanci SŽDC:
74.
Došlo-li k trvalé změně údajů, uvedených v TTP, aniž jejich změna byla vydána, musí být zpravováni strojvedoucí o této změně do dne účinnosti příslušné změny TTP po dobu:
75.
O trvalých změnách stavebně technických parametrů staveb drah a staveb na dráze, které nejsou v TTP uváděny (např. aktivace odjezdového návěstidla) musí být strojvedoucí zpravováni po dobu:
76.
Pro účely předpisů pro provozování dráhy a organizování drážní dopravy se podle návěstí hlavních návěstidel stanice rozdělují na:
77.
Stanice s rychlostní návěstní soustavou se v TJŘ:
78.
Značkou P jsou v TJŘ označeny:
79.
Značkou N jsou v TJŘ označeny:
80.
Značkou B jsou v TJŘ označeny:
81.
Trpasličí hlavní návěstidla platná jen pro jízdu vlaku mají značení červenými označovacími štítky (případně s bílým orámováním) s bílými nápisy a:
Nápověda
82.
Trpasličí hlavní návěstidla platná pro jízdu vlaku i posun mají značení červenými označovacími štítky (případně s bílým orámováním) s bílými nápisy a:
83.
Návěst JÍZDA VLAKU DOVOLENA je vyjádřena pomalu přerušovaným:
84.
Pomalu přerušované modré světlo na cestovém návěstidle je návěst:
85.
Návěst JÍZDA VLAKU DOVOLENA může být pouze na:
86.
Jízdu na PN nebo kolem neobsluhovaného návěstidla smí zaměstnanec dovolit:
87.
Je-li pro dovolení vjezdu nebo odjezdu vlaku diktován písemný rozkaz pomocí rádiového zařízení, musí být v textu uveden:
88.
Černá čtvercová deska, na ní bílý kruh s černým mezikružím je návěst:
89.
Návěst HLAVNÍ NÁVĚSTIDLO SLOUČENO S PŘEDVĚSTÍ mimo jiné upozorňuje:
90.
91.
Hraničník je nepřenosné návěstidlo s návěstí:
92.
Návěst HRANICE PROVOZOVATELE DRÁHY je:
93.
Návěst HRANICE DOPRAVNY (bílá lichoběžníková deska s černým okrajem, postavená na nejdelší straně, uprostřed desky je černé číslo), upozorňuje:
94.
Černé číslo na návěsti HRANICE DOPRAVNY:
95.
Nejsou-li v základní poloze výhybky pro jízdu z traťové koleje přestaveny, na návěsti HRANICE DOPRAVNY:
96.
Návěst MÍSTO ZASTAVENÍ (bílá obdélníková deska s červeným okrajem, postavená na delší straně, uprostřed desky jsou černá písmena "Os") přikazuje:
97.
Návěst MOŽNO PROJET upozorňuje strojvedoucího projíždějícího vlaku na to, že již byla oznámena porucha:
98.
Za správnost návěstí na vlacích a posunových dílech a za jejich umístění na správných vozidlech odpovídá:
99.
Strojvedoucí (zaměstnanci v čele sunutého vlaku nebo sunutého posunového dílu) musí být o dočasné pomalé jízdě a o časovém vymezení její platnosti (od - do hodin):
100.
Výstražnými terči je dovoleno označit v mezistaničním úseku:
101.
Pokud výpravčí poslední stanice před pracovním místem nedostal zprávu o tom, že projíždějící vlak bude, nebo byl zpraven o umístění výstražného terče, musí upozornit strojvedoucího (příp. i zaměstnance v čele sunutého vlaku) na umístění výstražného terče:
102.
Světelnou rampu nebo světelný výstražný terč je dovoleno umístit:
103.
Varovné návěstidlo s jedním zábleskovým světlem, světelnou rampu nebo světelný výstražný terč je dovoleno použít:
104.
Návěst Neplatné návěstidlo (na návěstidle dvě zkřížené bílé latě, umístěné jako znak X):
Vyhodnocení Vašeho testu: správných odpovědí: 0, špatných: 0