• Zpět na stránku s výběrem testů SŽDC D1 •
Výsledek testu Vymazat test
594.
Ohlašovací pracoviště:
595.
Pokud jsou výpravčímu známy skutečnosti, opravňující k pochybám o volnosti nebo provozuschopnosti koleje, nebo výhybky v obvodu dopravny s kolejovým rozvětvením (jednotlivé obvody musí být vymezeny v ZDD), který je fyzicky obsazen výpravčím, tak výpravčí:
596.
Zjištění volnosti a průjezdnosti koleje ve stanici s DOZ, nebo v obvodu dopravny s kolejovým rozvětvením, který není fyzicky obsazen výpravčím prováděné jiným odborně způsobilým zaměstnancem než strojvedoucím posunového dílu, musí příslušný odborně způsobilý zaměstnanec zadokumentovat:
597.
Ohlašovací pracoviště jsou stanovena:
598.
Zaměstnanec ohlašovacího pracoviště po ohlášení mimořádné události postupuje dle:
599.
Povinnost zajistit co nejrychlejší zjištění skutečného stavu volnosti, průjezdnosti nebo sjízdnosti kolejí náleží:
600.
Bezpečnostní neoznačená pomalá jízda při šetření a odstraňování následků MU na sousedních kolejích se zavádí dle:
601.
Jsou-li zaměstnanci ve stanici zpraveni, že ujela vozidla:
602.
Ujedou-li vozidla na širou trať dvoukolejné, vícekolejné nebo souběžné trati:
603.
604.
Při komunikaci se sdělovacími prostředky se musí každý zaměstnanec řídit:
605.
Pokud strojvedoucí před vjezdem do tunelu zpozoruje kouř, vycházející z tunelu:
606.
Tunely delší než 350 m a jejich charakteristika (ve vztahu k možnostem záchranných prací) jsou uvedeny:
607.
Zjistí-li zaměstnanec, že se k nesjízdnému místu již blíží vlak, PMD nebo posunový díl, musí dávat strojvedoucím nebo zaměstnancům v čele sunutého posunového dílu, jedoucím po příslušné koleji návěst:
608.
Za silného větru (např. vichřice):
609.
Pokud výpravčí zjistí sám, nebo mu bylo ohlášeno, že silná vichřice vyvrací stromy a dochází k rozsáhlému plošnému pustošení lesních porostů:
610.
Zastavení provozu a jeho obnovení oznámí výpravčí bez prodlení:
611.
Každý zaměstnanec je povinen neprodleně ohlásit všechny mimořádnosti (vyjma dráhy, vlečky neprovozované SŽDC):
612.
Všechny mimořádnosti na vlečce, každý zaměstnanec neprodleně ohlásí:
613.
Všechny mimořádnosti, mající vliv na bezpečnost při provozování dráhy a drážní dopravy na jízdu vlaků a plnění GVD, je výpravčí povinen nahlásit:
614.
Všechny poruchy a závady, mající vliv na bezpečnost při provozování dráhy a drážní dopravy, na jízdu vlaků a plnění GVD je výpravčí povinen nahlásit:
615.
Vozidla, která nezaručují součinnost s kolejovými obvody jsou vozidla, s kterými se nepohybovalo více než:
616.
Zaměstnanec provozovatele dráhy, povolující odstavení vozidel na dobu delší než 7 dní na kolej s kolejovými obvody, musí tuto skutečnost neprodleně oznámit:
617.
Výpravčí výchozí stanice vlaku (PMD), ve kterém jsou zařazena "nešuntující vozidla", zpraví před jeho jízdou o této skutečnosti:
618.
Bude-li sunut vlak (PMD), ve kterém je první vozidlo nešuntující:
619.
Na trať s automatickým hradlem se za vlakem, jehož poslední vozidlo je nešuntující, smí vypravit následný vlak:
620.
Na trať s automatickým blokem se za vlakem, jehož poslední vozidlo je nešuntující, smí vypravit následný vlak:
621.
Bude-li šuntovací schopnost tažených nebo speciálních vozidel obnovována zastavením vlaku na širé trati, musí dopravce na tuto skutečnost upozornit:
622.
Podmínky pro obnovení šuntovací schopnosti vozidel, stanoví:
623.
Stanice s vloženými návěstidly:
624.
Vložená návěstidla mají značení označovacími štítky:
625.
Vložená návěstidla mají značení nátěry stožárů nebo označovacích pásů:
626.
Trpasličí vložená návěstidla mají značení:
627.
Návěst KOLEJIŠTĚ S VLOŽENÝM NÁVĚSTIDLEM upozorňuje na:
628.
Mechanická hlavní návěstidla:
629.
Mechanická hlavní návěstidla mají značení označovacími štítky:
630.
Mechanická hlavní návěstidla mají značení nátěry stožárů:
631.
Samostatná mechanická předvěst:
632.
Samostatné mechanické předvěsti mají značení jen:
633.
Mechanická seřaďovací návěstidla jsou platná:
634.
Mechanická seřaďovací návěstidla mají značení označovacími štítky:
635.
Mechanická seřaďovací návěstidla mají značení nátěry stožárů:
Vyhodnocení Vašeho testu: správných odpovědí: 0, špatných: 0